Motorfingers - Goldfish Motel

Motorfingers - Goldfish Motel

Label : Logic(il)logic | Archiveer onder heavy / power metal

Ruben : Hoe objectief een recensent ook probeert te zijn, een recensie is en blijft de mening van de schrijver. Bij deze mijn mening: de naam ‘Goldfish Motel’ is in mijn optiek een van de aller, aller domste albumtitels die ik tot nu toe tegengekomen ben. Waar de Italianen van Motorfingers het vandaan gehaald hebben om een goudvis, een van de meest weerloze organismen op aarde, op de voorkant te zetten, gaat mij de pet te boven. Het voelt óf als een mislukte grap, óf het is heel erg gesteld met deze Italianen.

Ondertussen hebben twee personele wisselingen plaatsgevonden in evenveel jaren, zowel de bassist, als de zanger van Motorfingers zijn vervangen. Het resultaat van deze nieuwe samenwerking is ‘Goldfish Motel’ een album dat het meest doet denken aan een kruising tussen rechttoe rechtaan, meer moderne metal en Duitse powermetal á la Helloween. De rauwe, lage vocalen van de kersverse Abba zijn praktisch accentloos en doen denken aan de vele power metal zangers die wij in de afgelopen decennia langs hebben zien komen. Hij klinkt echter niet altijd even sterk, en bij vlagen zelfs wat schel, maar over het algemeen is deze nieuwe toevoeging zeker geen slechte. Over de ritmesectie valt wel het een en ander te zeggen. Vooral de drums zijn niet altijd even sterk, en dat valt op, omdat het wat slordig klinkt. Zo klinken op ‘Behind This Fire’ de drums niet altijd even lekker strak. Het zijn deze slordigheden, die samen met die verschrikkelijke titel en het wat onoriginele power metal stempel, dat ‘Goldfish Motel’ tot een matige plaat maakt. Er zijn eigenlijk geen momenten, behalve het rare gewauwel tijdens ‘Obscene’, die je na grofweg drie kwartier nog bijblijven.