Sentient Horror - Ungodly Forms

Sentient Horror - Ungodly Forms

Label : Testimony Records | Archiveer onder death metal / grindcore

Sicktus : Oldschool Swedeath uit New Jersey? Sja, waarom niet, moeten de heren van Sentient Horror een jaar of twee geleden gedacht hebben (toen nog onder de naam Sentience, overigens). En gelijk hebben ze.
Belangrijkste songwriter in de band is (lead)gitarist en brulboei Matt Moliti van het opgeheven gezelschap Dark Empire. Zijn kracht als songwriter en leadgitarist neemt hij nu dus mee naar oldschool death territory en dat levert een meer dan fraaie plaat op.

Op 'Ungodly Forms' krijgen we drie kwartier aan overwegend rappe en groovende kwaliteits death voor onze kiezen: rap doortimmerende songs, gevarieerd drumwerk, ver bovengemiddeld goede leads, pakkende hooks, kneiters van riffs, overgoten met een rauwe brulgrunt en een dijk van een sound. Grave meets Gorefest meets Bloodbath. Een track als 'A Host Of Worms' doet zelfs behoorlijk denken aan Carcass. Sentient Horror weet de balans tussen vol gas bateren, groove, catchy songs, doordenderende bruutheid en melodieuze elementen erg goed te bewaken, wat zorgt voor memorabele songs met een eigen smoel en een zeer gevarieerd album met over de gehele breedte een opvallend hoog niveau in zowel songwriting als uitvoering. Genoeg woorden, ga deze plaat gewoon als de sodemieter zelf checken. Complimenten trouwens ook voor de hoes: opvallend, stilistisch fraai en met een hele berg knipogen naar klassieke oldschool hoezen. Een verrassend toppertje, mooi op tijd nog voor de jaarlijstjes! Absoluut verplichte kost voor oldschool death liefhebbers.