Madrost - Into The Aquatic Sector

Madrost - Into The Aquatic Sector

Label : Eigen beheer | Archiveer onder speed / thrash metal

Nima : Madrost kwam in 2012 met het sterke debuut ‘Maleficent’ waar de Amerikanen zich beriepen op ouderwetse thrash/speed en death metal. De band was geen seconde origineel of vernieuwd, maar wist volledig te overtuigen middels hun sterke songwriting, goede instrumentenbeheersing en heerlijke, gemeende agressie.

Op de tweede langspeler, ‘Into The Aquatic Sector’, gaan de heren verder waar het debuut ophield. Wat we hier hebben is een achttal goeddoordachte agressieve old-school metal aanslagen, die je gedurende een kleine halfuur op het puntje van je stoel houden, je nekspieren regelmatig aan het werk dwingen, en een sterke indruk achterlaten. Stel je voor hoe het zal klinken als je bands zoals Death, Slayer, Incantation, Malevolent Creation, Morbid Angel, Kreator, Legion Of The Damned, Exmortus, Revocation, Hexen en consoorten samenbrengt, en je weet ongeveer wat je te wachten staat. Dus bereid je maar voor op een orgie van scherpe, pakkende riffs, blastbeats, zware, slepende scenario’s en mooie solo’s, met zwartgallige vocalen.

De muziek is over het algemeen erg up-tempo en vooral opgefokt, zelfs wanneer men mid-tempo of melodieuzer te werk gaat. Dit zorgt ervoor dat de intensiteit van begin tot eind intact blijft en dat de plaat niet snel inzakt. Dankzij de progressieve aanpak (waardoor de naam Vektor regelmatig voorbij komt) klinkt de plaat nog afwisselender, en ook zorgt dit voor enige onderscheiding. Al met al is ‘Into The Aquatic Sector’ een sterk album die fans van extreme old-school thrash en death metal absoluut zal aanpreken. Het is werkelijk ongelofelijk dat deze band nog steeds niet is getekend!