Nader Sadek - Living Flesh

Nader Sadek - Living Flesh

Label : Eigen beheer | Archiveer onder death metal / grindcore

Jasper : Laat ik voorop stellen dat ik niks heb met live albums. Ik snap ook niets van de huidige trend om concerten op te nemen met telefoontjes. Dan heb je dus minder goed kunnen genieten van je concert en het resultaat is een chaotisch ruisend filmpje op YouTube...what the hell? Maar goed, in het geval van Nader Sadek snap ik het idee van een live release wel. Hoe vaak heb je immers gasten als Steve Tucker (ex-Morbid Angel), Flo Mounier (Cryptopsy), Rune Eriksen (Aura Noir) en Novy (ex-Behemoth en Vader) om je heen staan? In het geval van het project 'Living Flesh' misschien slechts eenmaal, en dus wil je dat wel even opnemen.

Ik besprak het album 'In The Flesh' van Nader Sadek in het jaar dat Morbid Angel zichzelf volslagen belachelijk maakte met het welbekende I-album. Dat was toen nog niet uit en ik wist op dat moment dus nog niet dat het Nader Sadek was die de plaat had gemaakt die Morbid Angel had moeten maken Met die kennis krijg ik des te meer sympathie voor de release van dit live document. 'In The Flesh' was een prachtig mooie swampy death metal plaat die het beste in zijn van Morbid Angel, Mayhem en Cryptopsy stammende makers naar boven haalde en samensmolt tot een indrukwekkend geheel. Live komt dat ook zeker over en Nader-himself kennende had het geheel er vast ook prachtig wanstaltig uitgezien. Als opname is 'Living Flesh' verder niet geweldig interessant te noemen. De bonus DVD die je bij dit plaatje geleverd krijgt lijkt mij veel interessanter. De band speelt strak, maar het geluid is op plaat gewoon lekkerder. Voor het geval dat Morbid Angel binnenkort een integrale live uitvoering van 'Illud Divinum Insanus' op de markt weet ik echter al een veel beter alternatief.

Geen score

Deel deze review met je vrienden

Meer informatie